מזוודת שש בש מעור

קצת על ההיסטוריה של משחק השש בש

שש בש הינו משחק המיועד לשני שחקנים ונחשב לאחד ממשחקי הלוח הפופולריים ביותר בעולם כיום ואף מהעתיקים שבהם, הוא משלב קומבינציה של מזל (קוביות משחק) ואסטרטגיה(צפייה מראש של מהלכי היריב). המשחק הוא התפתחות של "המשחק המלכותי של אור" והיה נפוץ בשומר ומסופוטמיה כ- 5000 שנה לפני הספירה בקירוב. ברומא העתיקה נהגו לשחק משחק לוח הדומה מאד לשש בש המודרני. המשחק המכונה "טביה" פופולארי מאד ברבי טורקיה ומהווה חלק מהפולקלור והתרבות המקומית, מדינות נוספות בהן המשחק הינו פופולארי לאורך ההיסטוריה הן: יוון, צרפת, בריטניה ומאז שנות העשרים של המאה שעברה גם בארצות הברית.

ליצירת קשר לחצו כאן

בשנות הששים של המאה העשרים המשחק נהנה מהתעוררות ופופולאריות רבה, הודות לנסיך הרוסי אלקסיס אובולנסקי אשר כתב ספר על אסטרטגיות משחק בשש בש, פרסם כללים רשמיים של המשחק וייסד תחרויות בינלאומיות. ברחבי העולם נערכות מדי שנה תחרויות רבות, המפורסמות שבהן נערכות בלאס וגאס, מונטה קרלו ובאיי הבהאמה. ברחבי העולם נפתחו מועדוני שש בש, נערכו מסיבות שש בש וחברות מסחריות של ליקרים סיגריות ומכוניות נתנו חסות לאירועים אלו. ב1967 נערכה לראשונה אליפות העולם בשש בש.

המצאת המחשב הובילה לחקירה, למידה וניתוח של משחק השש בש ופותחו תוכנות משחק כבר בשנות השבעים של המאה העשרים. בתחילה התוכנות היו פשוטות ולא הצליחו להתמודד אף עם שחקנים "רגילים". מפתחי תוכנות החלו להשתמש בעקרונות של לוגיקה עמומה וגישות המושתתות על רשת עצבית מלאכותית, מה שהוביל בסוף שנות השמונים לתוכנות שהתקרבו לרמות של שחקנים מומחים. חברות מסחריות החלו לשווק תוכנות עם כלים לניתוח מעמיק של המשחק.

כיום ניתן לשחק שש בש דרך האינטרנט אונליין ודרך פלטפורמות כדוגמת פייסבוק בה ניתן לשחק נגד חברים או נגד יריבים אקראיים מרחבי העולם.

את המשחק יכולים לשחק ילדים ומבוגרים ואין כמו אינטראקציה בין שני אנשים המשחקים אחד מול השני. על מנת לשמור על הלוח והחלקים אנו ממליצים על מזוודת שש בש מעור אשר מגנה ושומרת לאורך זמן על המשחק. נשמח אם תפנו אלינו לפרטים נוספים בטלפון: 03-6815110 או צרו קשר כאן